In mijn schoonfamilie komt helaas de Ziekte van Huntington voor.
Hierdoor zetten wij ons in voor deze ziekte.
De Ziekte van Huntington is een erfelijke ziekte met symptomen van Alzheimer, ALS & Parkinson.
Momenteel is er nog geen geneesmiddel voor.
Als je weet dat je genetisch belast bent met deze ziekte weet je dat je ziek wordt, maar wanneer kan niemand je vertellen.
Er is een speciaal campagneteam opgericht dat als doelstelling heeft om wetenschappelijk onderzoek te financieren
en een genezende therapie voor deze vreselijke ziekte te vinden.
Als u ook wilt helpen of u wilt meer informatie kijk dan op deze website:
http://www.campagneteamhuntington.nl
Donaties kunnen ook direct overgemaakt worden aan:
NL16ABNA0511437234
t.a.v. CTH
We krijgen soms veel dezelfde vragen.
We hebben er hier een paar neergezet met het antwoord van ons.
Hoeveel waterdruk moet er in mijn CV-installatie ?
Voor de veiligheid houden wij een minimale druk aan van ruim 1 bar en een maximum van 2 bar.
Sommige CV-ketels hebben een drukbewaking ingebouwd die bij 1 bar de ketel uitschakelen!
Als u de installatie moet bijvullen, laat dan eerst de slang vollopen. Dat voorkomt lucht in de installatie.
De vulslangen hebben meestal standaard te lange lengtes.
Maak de vulslang zo lang als u nodig heeft want dit vergemakkelijkt het bijvullen.
Eventueel kunnen wij dit doen bij het onderhoud of laat een extra kraan plaatsen onder uw ketel (zie de aanbiedingen).
Hoe kan ik het beste de CV-installatie ontluchten?
Het ligt er aan hoe het leidingwerk van de CV-installatie loopt.
De lucht wil immers altijd naar boven toe.
Lopen de leidingen van de radiator meteen naar boven dan zal zich daar bijna geen lucht in verzamelen.
Gaan de leidingen van de radiator naar beneden is dit ideaal om lucht te verzamelen.
Voor het ontluchten stookt u uw CV-installatie even goed warm met alle radiatorkranen open.
Als de installatie goed warm is moet op de thermostaat de temperatuur lager ingesteld worden zodat de ketel uit gaat.
Als de ketel uit is trekt u de stekker van de ketel uit de wandcontactdoos (nu is het zeker dat de pomp niet meer gaat draaien).
De lucht zit nu, zoals de kleine belletjes in een pan die u opwarmt, verspreid in de radiatoren en leidingen.
Nu moet u wachten tot de installatie afgekoeld is en de belletjes zich boven in de radiatoren hebben verzameld.
Met een doek en een ontluchtingssleuteltje kunt u nu de radiatoren na lopen.
Met het sleuteltje draait u tegen de draairichting van de klok de ontluchter van de radiator los tot er lucht of water uit komt (de doek erbij houden om het water op te vangen).
Als er water uit komt kan de ontluchter weer dicht en is de radiator ontlucht.
Zo loopt u alle radiatoren af.
Soms zitten er op de leidingen ook ontluchters op het hoogste punt.
Als er veel lucht uit is gekomen zal u de CV-installatie moeten bijvullen (zie bovenaan de pagina).
Heeft u spontaan last van veel lucht in de installatie dan is de kans groot dat uw expansievat defect is geraakt.
Controleer de CV-installatiedruk of deze gezakt is en sneller stijgt bij het vullen dan normaal.
Moet ik elk jaar onderhoud laten uitvoeren?
Nee. U moet van niemand elk jaar onderhoud uitvoeren.
Echter, bij een nieuwe CV-ketel eisen alle fabrikanten dat er na een jaar onderhoud gepleegd moet worden door een erkend bedrijf (overleg factuur) voordat het tweede garantiejaar in gaat.
Het vervuilen van de CV-ketel valt bij de nieuwe types wel mee.
De nauwkeurigheid van het afstellen is groter geworden.
De tijd dat de onderhoudsmonteur met een schroevendraaier en borstels komt is voorbij.
Tegenwoordig is de monteur geschoold, bijgeschoold en volgt nog steeds bijscholing.
De techniek gaat hard vooruit.
Ook de meetapparatuur is geavanceerder (duurder) geworden en je kan geen onderhoud meer zonder doen.
De ervaring leert dat bijvoorbeeld de drukregeling van het gas gaat afwijken door het soepeler worden van de rubber membramen in de eerste tijd van de ketel.
Helaas gaat ook na enige tijd de rek eruit en wordt het stugger en wijkt hij weer af.
Bij de meeste nieuwere ketels zweven de vlammen net boven de brander.
Dit is om de brander te laten koelen door de ingeblazen luchtgasmengsel.
Één verkeerde/verlopen afstelling staat garantie voor een gescheurde brander.
Dat wil zeggen; een onvoorziene kostenpost van minimaal € 250,00.
De vlam kan dan ook terugslaan door de scheur in de brander en is dan buiten de branderruimte met alle gevolgen van dien.
Maar ook een lekkage, een zwetende koppeling door het uitzetten en krimpen van de leidingen waardoor de leidingen in de ketel gaan roesten.
Als dit te lang duurt kan de ketel of een gedeelte hiervan vervangen moeten worden vanwege de doorgeroeste leidingen.
Onze ervaring is goed onderhoud is goedkoper voor de lengte en levensduur van de ketel, dan afwachten wanneer hij uitvalt door achterstallig onderhoud en de hoge kosten hierdoor en gasgebruik.
En vergeet vooral de veiligheid niet van u zelf en anderen. We hebben te maken met vuur, gas en giftige rookgassen!
Ons advies is dan ook jaarlijks onderhoud laten uitvoeren.
Een goed afgestelde ketel is zuiniger in gebruik waardoor u vanzelf het onderhoud terug verdiend.
Wanneer moet ik de batterijen van mijn thermostaat vervangen?
Als het kwaliteitbatterijen zijn zal dit eens in de twee jaar zijn.
Bij de meeste thermostaten met een scherm wordt dit aangegeven door een knipperend symbool.
Bij de meeste thermostaten kunt u door snel de batterijen te wisselen het schakelprogramma behouden.
Heeft u vragen over het bovenstaande of een andere vraag over uw CV-installatie, neemt u gerust vrijblijvend contact met ons op.
Enkele van onze projecten (ontworpen, gecalculeerd, begeleid of uitgevoerd)
Rusland. Nieuwbouw, 6 grote ketelhuizen met 2 Buderus ketels per ketelhuis.
Rusland. Benodigd leidingwerk met Willo pompen.
Rusland. Hier zit ik in één van de ketels.
Johannus Orgelbouw in Ede. Nieuwbouw.
Complete werktuigbouwkundige installatie inclusief warmte-terugwinning.
Restaurant Groot Paardenburg van Herman den Blijker.
Nieuwbouw 66 appartementen.
Complete werktuigbouwkundige installatie inclusief warmte-terugwinning.
Nieuwbouw 56 appartementen in Ede.
Complete werktuigbouwkundige installatie inclusief warmte-terugwinning.
Nog enkele voorbeelden:
Ketelhuis / legionellapreventie Kinderdagverblijf De Zevenster Veenendaal.
22 appartementen Min. Talmastraat te Utrecht.
24 appartementen Min. Talmastraat te Utrecht.
42 woningen Petenbos Veenendaal.
22 woningen Rhenen.
Diverse woonhuizen/bungalows.
Ook projecten met warmtepompen en zonne-energie met succes afgerond.
Diverse ketels vervangen bij particulieren.
1100 Onderhoud en service klanten in Veenendaal en omgeving.
Wat kunt u zelf doen als u een storing heeft?
Controleer of er genoeg water in de CV-installatie zit (tussen 1 en 2 bar).
Zo niet, dan dient deze bijgevuld te worden tot maximaal 2 bar.
- Zit de stekker in het stopcontact? Staat er spanning op?
- Controleren met een stofzuiger o.i.d.. Staan de schakelaars op de ketel goed?
- Is er gas? (eventueel controleren bij het gasfornuis)
- Als uw toestel een waakvlam heeft, brandt deze? Zoniet, zie uw instructieboekje hoe te handelen.
- Zitten er batterijen in de thermostaat? Zoja, zijn ze nog goed? Eventueel vervangen.
- Knippert er een lampje, nummer of letter op de ketel? Noteer deze aanduiding want deze is belangrijk voor het oplossen van de storing en wij zullen hier ook als eerste naar vragen.
- Als er een signaal knippert heeft u een reset- of ontgrendelknop om de storing te resetten/ontgrendelen.
Daar kunt u een keer op drukken. De ketel start dan opnieuw op.
Als de ketel het weer naar behoren doet, meldt u dan de storing bij het eerstvolgende onderhoud.
Gaat de ketel direct weer in storing, neemt u dan contact met ons op en geef de storingscode door.
Blijft de storing bestaan? Dan is het tijd om ons te bellen!
Wij gaan u dan een aantal standaard vragen stellen:
- Wat voor ketel heeft u?
- Wordt het huis niet warm? Heeft u wel of geen warm water?
- Geeft de ketel een storing aan (knipperend)?
- Zit er genoeg water in de ketel?
Als u ons belt maken wij direct een afspraak met u.
Indien u (nog) geen onderhoudscontract met ons heeft dient u meteen te betalen.
Uiteraard kunt u direct een onderhoudscontract met ons afsluiten en dan krijgt u de rekening later opgestuurd.
Voor direct contact belt u met 06-55344181.
Het kan voorkomen dat ik niet meteen opneem.
Als ik bij klanten bezig ben, neem ik niet altijd op en kunt u beter een WhatsApp bericht sturen.
Wij willen u er voor de volledigheid op wijzen dat meer dan de helft van de storingen hadden voorkomen kunnen worden door tijdig onderhoud, het op tijd bijvullen van de installatie en het vervangen van de batterijen van de thermostaat.
Voor het ontwerpen en het berekenen van een CV-installatie hebben wij natuurlijk een aantal gegevens nodig.
Deze bestaan bijvoorbeeld uit goede tekeningen van de woning.
Mochten deze niet aanwezig zijn, kunnen we ook ter plekke de woning opmeten.
Ook het leidingverloop, de plaats en merk/type van de CV-ketel en type radiatoren worden met u doorgenomen en naar de diverse mogelijkheden gekeken.
Ook wordt bekeken of de opstelling van de CV-ketel en uitmonding van de rookgasafvoer aan de voorschriften voldoet.
Voor het ontwerpen en berekenen van een CV-installatie in een woning wordt vooraf een prijs afgesproken en is afhankelijk van de complexiteit van de woning.
Het ontwerp kan bestaan uit een lijst met de noodzakelijke benodigdheden tot aan een lijst met het laatste boutje nauwkeurig.
De uiteindelijke installatie kunnen wij voor u verzorgen of u kunt het zelf doen en dan wordt het geheel als DHZ-bouwpakket geleverd.
Het DHZ CV-installatiepakket
Het DHZ pakket wordt in een keer compleet op het adres afgeleverd.
Mochten er bij de montage vragen zijn kunt u rekenen op onze ondersteuning.
Als het helemaal niet meer gaat kunnen wij uiteraard ook de montage overnemen op uurtarief.
Als het geheel gemonteerd is komen wij de CV-ketel keuren en in bedrijfstellen.
Zo behoudt u het recht op de garantie van de CV-ketel.
Op de pagina met links kunt u naar de diverse fabrikanten gaan voor radiatoren en CV-ketels.
Ook al heeft u specifieke wensen van fabrikanten die er niet bij staan kunnen wij deze altijd voor u benaderen.
Heeft u vragen over het bovenstaande, neemt u gerust contact op met ons.